پاكستان خواهان مشاركت طالبان وگروه های سیاسی افغان درطرح آشتی ملی شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه رسمی روز جمعه دفتر نخست وزیری پاكستان،یوسف رضا گیلانی زمان كنونی را فصل جدیدی در زمینه برقراری صلح و امنیت در افغانستان توصیف كرد و گفت: زمان آن فرا رسیدہ كه مردم افغانستان با استفاده از نقاط قوت خود از جمله همكاری گروههای اسلامی و مطابق با سنت ھای افغانستان برای برقراری صلح و آشتی ملی دراین كشور تلاش كنند.

دراین بیانیه آمده است: نخست وزیر پاكستان این درخواست را سه شنبه گذشته در پاسخ به تقاضای حامد كرزی رییس جمھوری افغانستان اعلام كرده است.

رییس جمھوری افغانستان 21 فوریه (سه شنبه گذشته) در بیانیه مھم خود، خواستار حمایت دولت پاكستان از پیشبرد روند صلح و آشتی ملی در افغانستان شد.

این بیانیه افزود: اسلام آباد این تقاضای رییس جمھوری افغانستان را مھم ارزیابی كرده و ارایه پاسخ سازنده به این موضوع را وظیفه خود می داند.

نخست وزیر پاكستان تاكید كرد: در این راستا من از گروه های طالبان افغانستان، حزب اسلامی ﴿گلبدین حكمتیار﴾ و دیگر گروہ ھای مقاومت افغانستان تقاضا می كنم با كنار گذاشتن اختلافات، به روند صلح و آشتی در كشورشان كمك كنند.

حامد كرزی رییس جمھوری افغانستان پیش از این برای شركت در نشست سه جانبه روسای جمھوری ایران، پاكستان و افغانستان در روزهای 16 و 17 فوریه گذشته و همچنین مذاكرہ دوجانبه با مقامات پاكستان به اسلام آباد سفر كرد.

یوسف رضا گیلانی گفته است امیدوارم كه گروہ ھای فعال در این كشور به درخواست دولت پاكستان پاسخ مثبت دادہ و نسبت به مذاكره مستقیم در چارچوپ فرایند داخلی و برقراری صلح و آشتی در افغانستان موافقت می كنند.

وی تاكید كرد: پاكستان به نوبه خود از فرآیند معتبر صلح در افغانستان حمایت كردہ و آمادہ انجام ھر كاری برای رسیدن به این موفقیت است.

گیلانی ھمچین ازجامعه بین المللی خواستارحمایت كامل از فرآیند صلح و ثبات در افغانستان شد.

وی ادامه داد: پاكستان معتقد است روند صلح و آشتی ملی در افغانستان باید با توجه به دستور العمل و خلاقیت مردم و دولت این كشور پیگیری شود، بنابراین حذف اختلافات سیاسی و رفع مسائل دیگر در این زمینه برای پیشبرد امر صلح و آشتی ملی و تدوین آرمان ھای مردم افغانستان ضروری است.

نخست وزیر پاكستان با اشارہ به مخالفت دولت كشورش نسبت به استفادہ از راہ حل های نظامی برای حل و فصل مشكلات افغانستان، افزود: اسلام آباد حضور عموم مردم افغانستان را در زمینه حل مشكلات این كشور و برقراری صلح ضروری می داند.

آساق ** 1095 ** 1064 **





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: